A gerillamarketing (guerilla-marketing) a nem hagyományos (nem konvencionális), marketing eszközök, illetve technikák, valamint marketing-stratégia összefoglaló neve. A Nyugaton már elterjedt, Magyarországon még gyéren alkalmazott, a nem tradicionális marketing megoldásokat összefoglaló kifejezést széles körben először Jay Conrad Levison alkalmazta 1982-ben írott Guerrilla Marketing című könyvében. Definíciója szerint alacsony költségvetésű, nem konvencionális marketing-tevékenységet (főleg promóciót) jelent.
Alternatív reklámozás és marketing linkgyűjtemény. Olyan marketingkommunikációs irányzatokkal és témákkal foglalkozik, mint gerilla marketing, word-of-mouth, vírus marketing, astroturfing, ambient media, grassroot marketing, ügyfélevangélizmus, hoaxok, városi legendák... .A lapot Kaizer Gábor, a ReVISION GerillaMarketing ügynökség stratégiai igazgatója szerkeszti.
Ide sorolható - többek között -, minden olyan reklámozási mód, ami nem reklámfelületeken jelenik meg. A gerillamarketing az 1990-es évektől kibontakozó irányzat a reklámozásban, illetve a fogyasztókkal fenntartott kommunikációban. Újszerű, szokatlan, legtöbbször meghökkentő módszereket használ az üzenetei célba juttatására. Erre fő eszközei az ötletesség, a humor (morbid, abszurd, naturális etc.), illetve az esztétikum etc.
A területet jól ismerők négy, nagyjából jól elkülöníthető szegmensről beszélnek, ezek
* a word of mouth („szóbeszéd”) vagy buzz;
* ambient, amely az egyedi, nem tradicionális, illetve az ötletesen környezetbe illesztett megjelenések gyűjtőneve (pl.:'street art', közterületi ambient médiumok etc.);
* a viral, vagy vírusmarketing;
* és az „astroturf(ing)” avagy pszeudo-fogyasztói csoportok létrehozása.
Ön azt választotta, hogy az alábbi linkhez hibajelzést küld a lap.hu oldal szerkesztőjének. Kérjük, írja meg a szerkesztőnek a megjegyzés mezőbe, hogy miért találja a lenti linket hibásnak, illetve adja meg e-mail címét, hogy az észrevételére reagálhassunk!